Tannlegevakt Oslo 2017-07-21T16:10:29+00:00

Smil Tannlegesenter – verdens hyggeligste tannleger!

Tannlegevakten ved Smil Tannlegesenter tilbyr akutt hjelp ved tannverk, tannpine eller tannskade. Vi fjerner dine smerter og planlegger eventuell videre tannbehandling sammen med deg.

Ring tannlegevakten i Oslo på telefon 23 65 18 81.

Smil Tannlegesenter er en toppmoderne allmennpraktiserende tannklinikk i Oslo. Ring oss for akutt tannlegevakt. Smilet får du med på kjøpet.

Avbildet, daglig leder Camilla Schjelderup Mjørud.

Tannlegevakt Oslo

Har du en vond visdomstann eller opplever hevelse? Har du knekt en tann eller har din tannkrone løsnet? Smil Tannelgesenter kan hjelpe deg dersom du trenger akutt tannlegehjelp. Vår tannlegevakt i Oslo holder åpent og kan kontaktes på telefon 23 65 18 81 hele døgnet, alle dager, også helligdager. Smertefri behandling, kvalitet, oppfølgning, service og omsorg for våre pasineter er noe vi legger spesielt vekt på. Etter en undersøkelse hos oss vil våre erfarne tannleger informere deg om det vi har funnet og deretter legge fram en behandlingsplan, alternative behandlingsmuligheter og hvilke kostnader dette vil innebære for deg.

Mange pasienter med akutt tannlegebehov har besøkt oss da de ikke lenger kunne holde ut med sine smerter. De aller fleste blir så fornøyde at de fortsetter å ha oss som sin faste tannlege. Prøv du også.

Vår tannlegevakt kan hjelpe deg med:

• Vi lindrer din akutte tannverk og tannsmerter
  • Dersom tannlegen finner det riktig vil vi kunne utføre tannuttrekking
  • Problemer med løsnede kroner og fyllinger
  • Tannkjøttsproblemer vil kunne behandles hos oss
  • Vi behandler alle former for tannskader
  • Vi hjelper deg med resepter og henvisning til spesialist

Tannlegevakten forstår tannlegeskrekk

Har du tannlegeskrekk? Fortvil ikke. Tannlegevakten forstår tannlegeskrekk og har lang erfaring med å håndtere denne pasientgruppen. Her kan du lese om hvordan vi ved Smil Tannlegesenter håndterer tannlegeskrekk.

Hva koster et besøk hos vår tannlegevakt?

Pris for behandling er noe høyere utenfor vanlig åpningstid og avhenger av type behandling som må utføres. Vanligvis ligger prisen mellom 700 og 2000 kroner. Tannlegevakten i Oslo har ingen faktura-ordning og tar imot betaling kontant eller med kort. Imidlertid kan du søke om vår tannkonto med faktura delbetaling. Dette er en populær løsning blant faste pasienter ved Smil Tannlegesenter og kan være et alternativ dersom akuttbehandlingen trenger oppfølging.

Kan du få økonomisk støtte til tannlegevakt fra Helfo?

Smil Tannlegesenter samarbeider tett med Helfo. Våre medarbeidere har nødvendig kunnskap og vil bistå deg med å få refusjon for din tannbehandling dersom du har krav på det. Store deler av dine kostnader i forbindelse med en tannbehandling kan bli refundert dersom dine plager faller inn under Helfo sine bestemmelser. Vi har direkteoppgjør med Helfo. Det betyr at du slipper å betale mer enn egenandelen om du for eksempel trenger behandling for tapt tann som følge av ulykke/traume, periodontitt, tannskade forårsaket av tanngnissing eller munntørrhet, operasjon av visdomstenner, osv. Andre medisinske tilstander som gir rett til økonomisk støtte fra Helfo er tannløs underkjeve, løstsittende protese, tapt tann forårsaket av økt kariesaktivitet fra munntørrhet, tannmangel som er medfødt, svekket motorisk funksjon i hender og alvorlig tannlegeskrekk. Tar du kontakt med oss kan vi gi deg informasjon rundt dine krav og rettigheter for refusjon.