Tannlegevakt Oslo2018-06-21T09:26:13+00:00

Tannlegevakt – garantert time på dagen!

Vår tannlegevakt tilbyr akutt hjelp ved tannverk, tannpine eller tannskade. Vi fjerner dine smerter og planlegger eventuell videre tannbehandling sammen med deg. Vi holder åpent alle dager fra kl. 07:30 til kl. 20:00. Vi holder også åpent på lørdager.

Ring vår tannlegevakt i Oslo på telefon 23 65 18 81.

Smil Tannlegesenter er en toppmoderne allmennpraktiserende tannlegekjede i Oslo. Vi har tannklinikker på Nationaltheatret og i Nydalen. Ring oss for akutt tannlegevakt. Smilet får du med på kjøpet.

Smil Tannlegesenter – verdens hyggeligste tannleger!

Høy kompetanse – moderne utstyr

Tannlege Jovana Rosic

Tannlegevakta hos Smil Tannlegesenter

Vårt høyteknologiske tannlegesenter tilbyr det nyeste innen utstyr og komfort uten ekstra kostnad for deg. Det å ha pasienten i sentrum begynner med å ha det beste utstyret. Har du spørsmål så nøl ikke med å ta kontakt. Vi er glade for å beskrive utstyret og metodene vi bruker for å levere det perfekte smilet.

Smil Tannlegesenter tilbyr et bredt spekter av tannlegebehandlinger. Vi har stort fokus på å være tilgjengelig for deg som trenger behandling, når du trenger det. Smil Tannlegesenter har derfor utvidede åpningstider fra kl 07.30 og helt frem til kl 20.00. Det er også mulig å bestille time på lørdager uten at det påløper ekstra kostnader for deg av den grunn. Hos oss vil du føle deg trygg og ivaretatt. Ikke bare med tanke på kvaliteten på behandlingen, men også på pris. Alle får en skriftlig kostnadsoversikt før behandlingen.

• Akuttime på dagen
  • Åpent alle dager fra kl. 07:30
  • Kveldstimer frem til kl. 20:00
  • Åpent lørdager
  • Sentralt på Nationaltheatret og i Nydalen
  • Ett felles telefonnummer 23651881
  • Toppmoderne tannmedisinsk utstyr
  • Smertefri tannbehandling

Senteret holder meget høy faglig kompetanse. Flere av våre tannleger publiserer jevnlig fagartikler i forskjellige fagtidsskrifter. Du vil derfor alltid bli tatt i mot av et profesjonelt tannhelseteam med høy faglig kompetanse. Vi har også tett samarbeid med kirurger, spesialiserte leger og psykologer. Slik sikrer vi en solid tverrfaglig oppfølging og tilrettelagt behandling. Les gjerne våre pasientomtaler på vår Facebook side.

Akutt tannverk?

Tannlegevakt

Tannlegevakt i Oslo

Har du en vond visdomstann eller opplever hevelse? Har du knekt en tann eller har din tannkrone løsnet? Smil Tannelgesenter kan hjelpe deg dersom du trenger akutt tannlegehjelp. Vår tannlegevakt i Oslo holder åpent og kan kontaktes på telefon 23 65 18 81 hele døgnet, alle dager, også helligdager. Smertefri behandling, kvalitet, oppfølgning, service og omsorg for våre pasineter er noe vi legger spesielt vekt på. Etter en undersøkelse hos oss vil våre erfarne tannleger informere deg om det vi har funnet og deretter legge fram en behandlingsplan, alternative behandlingsmuligheter og hvilke kostnader dette vil innebære for deg.

Mange pasienter med akutt tannlegebehov har besøkt oss da de ikke lenger kunne holde ut med sine smerter. De aller fleste blir så fornøyde at de fortsetter å ha oss som sin faste tannlege. Prøv du også.

Vår tannlegevakt kan hjelpe deg med:

• Vi lindrer din akutte tannverk og tannsmerter
  • Dersom tannlegen finner det riktig vil vi kunne utføre tannuttrekking
  • Problemer med løsnede kroner og fyllinger
  • Tannkjøttsproblemer vil kunne behandles hos oss
  • Vi behandler alle former for tannskader
  • Vi hjelper deg med resepter og henvisning til spesialist

På Smil Tannlegesenter vil vi at pasientene våre skal tenke at de er på besøk, og ikke til behandling. Detter merker du som pasient, både på hvordan vi tar imot deg, og på hvordan vi arbeider på vår tannlegevakt.  Vi gjør det vi kan for at du skal ha en god opplevelse når du besøker vår tannlegevakt.

Tannlegevakt som forstår tannlegeskrekk

Tannlegevakt i Oslo

Har du tannlegeskrekk? Fortvil ikke. Vår tannlegevakt forstår tannlegeskrekk og har lang erfaring med å håndtere denne pasientgruppen. Her kan du lese om hvordan vi ved Smil Tannlegesenter håndterer tannlegeskrekk. Hos Smil har vi som mål at ingen skal grue seg for å gå til tannlegen. Derfor har vi investert store ressurser i å gjøre behandlingen så skånsom og effektiv som mulig. Så når pasientene forteller oss at besøket gikk mye bedre enn de hadde trodd, blir vi både glade og stolte. Vår klinikk har personale som er spesielt trent til å behandle pasienter med tannlegeskrekk. Faktisk har vi tannleger med tilleggskompetanse innen behandlingen av pasienter som lider av tannlegeangst og tannlegeskrekk. Vi tilbyr skånsom, smertefri og empatisk tannbehandling. Våre tannleger er kurset i skånsom bedøvelsesteknikk, og smertefri tannbehandling. Gjennom samtale og omsorg vil vi kunne opparbeide et godt tillitsforhold mellom pasient og tannlege.

Smertefri tannbehandling

Det er en kjent sak at mange mennesker, både unge og gamle, kan kjenne en frykt for tannlegen. Disse følelsene kan oppstå av flere grunner. Kanskje du har svært følsomme tenner. Du har kanskje hatt en traumatisk opplevelse med en eller flere tannleger tidligere. Noen sliter veldig med å sitte stille i lengre perioder. Andre har en kraftig aversjon mot lokalbedøvelse, mens andre bare kjenner på en generell angst for tannlegebesøk som kan gjøre det hele svært utfordrende.

Vår erfaring er at en ikke-dømmende og omsorgsfull behandling, med god og tett personlig og tilrettelagt oppfølging løser de fleste utfordringene her.

Fryktfølelsene kan være relativt milde eller mer alvorlige i naturen. Ved Smil Tannlegesenter har vi god kompetanse på å få pasientene til å føle seg trygge og hjemme hver gang de kommer. Vi tilbyr ordinær smertelindring i tillegg til sedativ tannbehandling. Sedativ tannbehandling er en meget god løsning i tilfeller hvor frykten gjør behandlingen utfordrende. Denne teknikken er utformet for å ta toppen av angsten, slik at du oppnår en ektefølt avslapning under hele behandlingen.

Kan du få økonomisk støtte til tannlegevakt fra Helfo?

Smil Tannlegesenter samarbeider tett med Helfo. Våre medarbeidere har nødvendig kunnskap og vil bistå deg med å få refusjon for din tannbehandling dersom du har krav på det. Store deler av dine kostnader i forbindelse med en tannbehandling kan bli refundert dersom dine plager faller inn under Helfo sine bestemmelser. Vi har direkteoppgjør med Helfo. Det betyr at du slipper å betale mer enn egenandelen om du for eksempel trenger behandling for tapt tann som følge av ulykke/traume, periodontitt, tannskade forårsaket av tanngnissing eller munntørrhet, operasjon av visdomstenner, osv. Andre medisinske tilstander som gir rett til økonomisk støtte fra Helfo er tannløs underkjeve, løstsittende protese, tapt tann forårsaket av økt kariesaktivitet fra munntørrhet, tannmangel som er medfødt, svekket motorisk funksjon i hender og alvorlig tannlegeskrekk. Tar du kontakt med oss kan vi gi deg informasjon rundt dine krav og rettigheter for refusjon.

Åpen når du trenger det

Å komme seg til tannlegen i arbeidstiden kan være en utfordring. Derfor er vi åpne mellom kl. 07:30 og 20:00 alle ukedager, og mellom kl. 10:00 og 16:00 både lørdag og søndag. Skulle det skje noe akutt utenom åpningstiden, er det bare å ringe vår tannlegevakt på telefon 23651881